• OMX Baltic−0,18%261,99
  • OMX Riga0,59%892,39
  • OMX Tallinn−0,37%1 685,67
  • OMX Vilnius−0,06%1 002,37
  • S&P 5000,28%5 718,57
  • DOW 300,15%42 124,65
  • Nasdaq 0,14%17 974,27
  • FTSE 1000,36%8 259,71
  • Nikkei 2250,67%37 974,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%101,65
  • OMX Baltic−0,18%261,99
  • OMX Riga0,59%892,39
  • OMX Tallinn−0,37%1 685,67
  • OMX Vilnius−0,06%1 002,37
  • S&P 5000,28%5 718,57
  • DOW 300,15%42 124,65
  • Nasdaq 0,14%17 974,27
  • FTSE 1000,36%8 259,71
  • Nikkei 2250,67%37 974,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%101,65
  • 31.08.15, 08:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaupluste müüginumbrid endiselt tõusuteel

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2015. aasta juulis eelmise aasta juuliga võrreldes püsivhindades 9%, teatab Statistikaamet.
Statistikaameti andmetel suurenes jaemüük 49% spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete ja muuga.
  • Statistikaameti andmetel suurenes jaemüük 49% spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete ja muuga. Foto: Andras Kralla
2015. aasta juulis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 480 miljonit eurot, seega jäi juulis kauplustesse 365 eurot elaniku kohta.
Tööstuskaupade kaupluste jaemüük suurenes 2014. aasta juuliga võrreldes 23%. Müük suurenes kõigil tegevusaladel, kõige rohkem posti või interneti teel, kus müük kasvas eelmise aasta juuliga võrreldes 55%. Keskmisest enam suurenes jaemüük veel ka muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 49%).
Juulis jätkus tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kaupluste jaemüügi kasvu kiirenemine, millele avaldasid osaliselt mõju juulis toimunud soodusmüügikampaaniad. Kui juunis pöördus jaemüük neis kauplustes pärast langust taas tõusule ja kasvas eelmise aasta sama kuuga võrreldes 9%, siis juulis oli kasv 17%. Juulis kiirenes mõnevõrra ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kaupluste jaemüügi kasv. Neis kauplustes kasvas jaemüük võrreldes 2014. aasta juuliga 14%.
Ka toidukaupade kaupluste jaemüügi kasv näitas juulis mõningast kiirenemist. Kui eelneval kolmel kuul kasvas jaemüük neis kauplustes eelmise aasta sama kuuga võrreldes iga kuu 1%, siis juulis oli kasv 2%.
Mootorikütuse jaemüük suurenes 2014. aasta juuliga võrreldes püsivhindades 2%.
Juuniga võrreldes suurenes juulis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 6%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 2%. 2015. aasta seitsme kuuga (jaanuar–juuli) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 8%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juulis 558,7 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 86%. 2014. aasta juuliga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 8%, eelmise kuuga võrreldes 6%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.09.24, 07:00
Tule meeskonnaga gastronoomiareisile Itaaliasse restoranis Bacio!
Itaalia toitude restoran Bacio annab võimaluse üllatada oma meeskonda suurepäraste roogadega. Restorani ruumipaigutus pakub rohkelt võimalusi, et kujundada oma firmapidu meeldejäävaks sündmuseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele